Pensam que potser els infants no són prou espavilats per pensar i aprendre per ells mateixos?
És
per això què els mestres tendim a preparar unes classes estandarts on els infants trobin fàcilment solucions als seus dubtes? i per tant no frustrem el seu desenvolupament emocional?
Com afirmen Basedes i altres autors al llibre Aprendre i ensenyar a l'educació infantil, "no s'ha de minusvalorar el que els nens saben i aporten a les situacions educatives; no menystenir tampoc la seva capacitat per manegar-se en situacions complexes"
Aquest vídeo (programa emès per TV3 "MESTRES") podem veure diferents maneres d'organitzar una classe i
de preparar als alumnes per a crear el seu propi aprenentatge, la importància d'una educació lenta i del respecte pels ritmes de cada infant.
Per tot això cal ser conscients que hem de mirar als infants amb totes les seves potencialitats i deixar que ens sorprenguin amb els seus propis descobriments que permentrant assimilar millor els continguts desitjats.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada